Скарги споживачів на слабкий тиск води в будинках Чорткова – непоодинокі. Здебільшого люди відразу телефонують або пишуть до «КП Чортків водоканал», сподіваючись на те, що зазначена проблема буде вирішена фахівцями підприємства. На жаль, водопостачальне підприємство може діяти лише в межах своєї відповідальності і не може допомогти споживачеві у вирішенні проблем, які виникли поза цими межами. В цій публікації ми надаємо чіткий алгоритм дій споживача, який дозволять у найкоротші строки вирішити проблему з тиском води в крані власної оселі.
Хто за що відповідає?
Відповідь на це питання потрібно чітко знати, адже саме від цього залежить кількість часу, витрачена на вирішення проблем з якістю водопостачання (незалежно від того, в якому будинку проблема виникла – багатоквартирному чи приватному).
Існує чітке розмежування зон відповідальності, визначене законодавчо. Так, у випадку багатоквартирного будинку:
- КП «Чортківське ВУВКГ» відповідає за постачання води до зрізу фундамента багатоквартирного будинку;
- від зрізу фундамента до корінного вентиля квартири абонента (включно) відповідальність організації, яка обслуговує будинок (управляюча компанія, КП «Чортків дім», ОСББ тощо);
- від корінного вентиля (кран, яким перекривають водопостачання в квартирі споживача) до сантехприладів – відповідає власник квартири.
В приватному секторі:
- КП «Чортківське ВУВКГ» відповідає за постачання води з точки приєднання приватного будинку до комунального водопроводу (як правило – вона знаходиться у водопровідному колодязі, який у більшості випадків також є власністю споживача або декількох споживачів);
- від точки приєднання приватного будинку до комунального водопроводу і до сантехприладів на подвір’ї або в середині будинку – відповідає власник будинку.
Алгоритм дій по усуненню проблеми зі слабким тиском води
Здебільшого, при падінні тиску води, споживачі телефонують до КП «Чортківське ВУВКГ» за номером 2-23-67 або пишуть на електронну пошту cortkivvodokanal@gmail.com. Це не заборонено робити, але при такому підході вирішення проблеми може розтягнутися в часі, особливо сьогодні, коли в країні введено військовий стан. Для оперативного вирішення проблеми почати потрібно з себе. А точніше, зі свого помешкання.
Крок перший. Перш ніж телефонувати до КП «Чортківське ВУВКГ», споживач має переконатися, що проблема з падінням тиску води не пов’язана з проблемами на ділянці, за яку відповідає сам споживач.
Для цього:
- перевірте, як подається вода у всіх точках відбору (санвузол, кухня, тощо);
- зателефонуйте сусідам і поцікавтеся, чи в них також є проблеми з тиском води. В багатоквартирному будинку краще питати у сусідів, які мешкають в квартирах, підключених до інших стояків водопостачання.
Якщо у сусідів все в нормі, проблема криється на ділянці, за яку відповідаєте саме ви. Для вирішення проблеми варто:
- перевірити, чи повністю відкритий корінний вентиль (кран, яким перекривають водопостачання в квартиру);
- перевірити та за потреби прочистити аератори у змішувачах;
- перевірити та за потреби прочистити/замінити (за наявності) фільтри води, встановлені на водопроводі в помешканні;
- перевірити та за потреби прочистити «косий» фільтр (фільтр грубої очистки води), який встановлюється перед лічильником води.
Крок другий. У випадку відсутності тиску води і в сусідів по будинку, поцікавтеся у мешканців сусідніх будинків, чи задовільний тиск води в їхніх квартирах.
Якщо з’ясувалося, що у сусідніх будинках ті ж самі проблеми, то настав час телефонувати до КП «Чортківське ВУВКГ» за номером 2-23-67 (у робочий час підприємства) чи повідомляти про проблему через сайт https://chortkivvoda.te.ua/povidomyty-pro-mistse-avariyi/, або ж телефонувати безпосередньо керівнику водоканалу Віктору Гордієнку – 096-656-88-83.
У разі, коли у сусідніх будинках аналогічні проблеми відсутні:
- мешканцям багатоповерхівок потрібно телефонувати до своєї управляючої компанії. Саме вона має розібратися з проблемами в середині будинку.
- мешканцям приватних будинків потрібно вирішити проблему самостійно або з залученням спеціаліста .
Треба зазначити, що головною причиною слабкого тиску води є замулення будинкових мереж, яке відбувається через відсутність їх промивок. Ці промивки, двічі на рік, має виконувати організація, що обслуговує будинок. В приватному секторі – аналогічна ситуація. Водопровід від точки розподілу (підключення до комунального водопроводу) до змішувачів в оселі споживача практично не обслуговувався в жодному будинку. Це обслуговування – обов’язок споживача, який, в більшості випадків, навіть не знає, як зробити промивку.
Увага!
Про всі планові та аварійні відключення водопостачання КП «Чортківське ВУВКГ» завчасно повідомляє споживачів:
- через сторінку підприємства у Facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100064859405540;
- шляхом розвішування оголошень на дошках оголошень під’їздів будинків, на вулицях приватного сектору, де планується відключення;
- через інформаційні ресурси Чортківської міської ради.